ליווי משפחות בניהול אירועי פרישה, פטירה ופירוד

תכנון פיננסי ופנסיוני לבעלי הון סביב ההגעה לגיל הזכאות

לרבים מלקוחותינו ההגעה לגיל הזכאות אינה מהווה אירוע הפסקת עבודה ויציאה לגמלאות, אלא אירוע כלכלי אשר מאפשר להם לבצע אופטימיזציה כלכלית ולהנות מהטבות פיננסיות ומיסויות משמעותיות שמאפשרות חיסכון פיננסי מהותי.

לגברים בגיל 67 ולנשים החל מגיל 62 (משתנה לפי שנתון), קיימת הזכות להנות מפטור בגין הקצבה המזכה, כלומר על אף שרוב לקוחותינו ממשיכים לעבוד ולייצר הכנסות, רובם צברו חסכונות בקרנות פנסיה, בעיקר וותיקות, משם ישנה יכולת למשוך קצבה בלבד, לכל ימי חיי המוטב, תוך אפשרות להעביר כ-60% מהקצבה לבן / בת הזוג בלבד.

לא ניתן להעביר קצבאות ליורשים או מוטבים אחרים, כלומר ניצול הקצבה תלוי בתוחלת החיים של בני הזוג.

מכאן נדרשת קבלת החלטה ובזמן בעניין תביעת קצבה, גם אם אין בה צורך תזרימי.

בנוסף, החל ממועד גיל הפרישה, החקיקה מאפשרת להנות מפטור ממס הכנסה של מעל 800 אלף ש"ח בגין מענקי הפרישה שניתן למשוך עד גיל הזכאות או בגין חלק מהקצבאות שניתן למשוך לכל ימי חיינו, או בגין היוון תגמולים חייבים למס להון פטור, וזאת לצד שילובים של שלושת החלקים הנ"ל.

מעבר לחיסכון משמעותי זה שיש לנצל החל מההגעה לגיל הזכאות, גם קבלת קצבה מזערית של כ-5,000 ש"ח לחודש שאת רובה ניתן לפטור ממס, תאפשר הפקדת כספים משמעותיים לניהול אישי  במסגרת קופות גמל תיקון 190, אשר מהוות כלי אפקטיבי של דחיית מס רווחי הון לשנים ארוכות קדימה ואף להעברה בין דורית יעילה, המאפשרת המשך דחיית מס גם לאחר פטירתנו לשנים ארוכות בניהול תחת שמות היורשים, בהתאם להוראות הדין.

במדנס קפיטל אנו מתמחים בהיבטי המיסוי הפנסיוני אשר יאפשרו לך להצמיח ולהגדיל את ההון שצברת הן בחייך והן עבור יורשייך וזאת על ידי גיבוש ובניית תוכנית פנסיונית מותאמת אישית.

הדבר כרוך בהבנת תכניות הפרישה שלך, הערכת מצבך הפיננסי הנוכחי, ותכנון אסטרטגיית השקעה שמאזנת צמיחה והכנסה תוך הפחתת סיכונים.

תכנון פיננסי ופנסיוני במקרה פטירה
פטירתו של בן משפחה הוא לא רק טלטלה רגשית אלא יכול גם להוביל לסערה כלכלית משמעותית. חיוני שתהיה תוכנית כלכלית סדורה אשר תבטיח את העברת הנכסים הפיננסים בצורה מיטבית ותאפשר את המשך הביטחון הכלכלי של יקיריכם.

התכנית תכלול תעדוף לנכסים כך שיהיה ניתן להשתמש בהם כצריכה שוטפת חודשית ולהנות מהטבות מס משמעותיות. התכנית ואף עלולה למנוע משיכת כספים וחסכונות שהועברו לדורות הבאים, תצמצם ואף תמנע תשלומי מס גבוהים ומיותרים, ובכך תאפשר העברה בין דורית שמשמעותה הצמחת הון משמעותית.

נושאים להמחשה:

  1. לקוחות המנהלים חברות ומשמשים כשכירים בעלי שליטה וממשיכים לעבוד בה לאורך שנים הרבה לאחר הגעתם לגיל הפנסיה, צריכים לקחת בחשבון שבמקרה פטירה, השארים לעניין פיצוי פיטורים (אישה וילדים) יוכלו להנות מפטור כפול בגין כל שנת עבודה שיחול על מענק הפרישה, שימשך מכספי החברה בעת פטירה.

  2. לקוחות אשר מקבלים קצבה שוטפת מקרנות פנסיה וותיקות, פנסיה תקציבית, קרנות פנסיה חדשות, יוכלו לאחר פטירתם לאפשר לבן / בת הזוג (או הידוע/ה בציבור) לקבל קצבה בגובה של 60% מקצבת הנפטר לכל ימי חייהם, ולהנות מפטור ממס בגין קצבה זו בגובה התקרה של הקצבה המזכה. אנו נדריך אותך ביצירת תוכנית עיזבון מקיפה המספקת את היורשים שלך, ממזערת מיסי עיזבון ושומרת על היציבות הכלכלית של משפחתך.

  3. לקוחות שצברו תגמולים משמעותיים בקופות גמל, שמשיכתם בחייהם תחשב כמשיכה שלא כדין שחייבת במס של 35% או המס השולי שלהם, לפי הגבוה מבינהם, יכולים לייעד הון זה להעברה בין דורית שתאפשר ליורשים להנות מחיסכון זה, כאשר הוא פטור ממס לחלוטין בגין הקרן ולרוב אף פטור גם מרווחי הון בהתאם למוגדר בתקנות קופות הגמל. לכן, על מנת לאפשר מיקסום העברת הון משמעותית לדורות הבאים, אנו נבנה תכנית כלכלית המותאמת לצרכי הלקוח.

תכנון פיננסי ופנסיוני בעת אירוע פרידה של בני זוג 
לגירושין יכולות להיות השלכות כלכליות עמוקות.
תהליך פיצול הנכסים וההכנסות עלול לגרום לפגיעה פיננסית בתיק הנכסים של בני הזוג, ולפגוע בהון המשפחתי הכולל.
גם כאן נדרשת תכנית כלכלית אשר תהווה בסיס לבניית המודל הנכון ביותר להפרדת הנכסים בין בני הזוג, מבלי לייצר ניכויי מס אשר נובעים מפדיון השקעות חפוז, במועד אשר מייצר מימוש הפסדים או תשלומי מס בעקבות משיכה שלא כדין.

במדנס קפיטל, אנו מסייעים בניווט במורכבות הפיננסית של הליך הגירושין.
אנו יכולים לעזור בהבנת ההשפעה ארוכת הטווח של הסדר הגירושין, חלוקת רכוש זוגי, חשבונות פרישה וטיפול בחובות משותפים. מטרת החברה היא להבטיח ככל הניתן, שהלקוח יהיה מוגן כלכלית ומוכן לחיים שלאחר הגירושין.

לא משנה מה החיים מזמנים אלייך, אנחנו כאן במדנס קפיטל מוכנים להדריך אותך ואת משפחתך במורכבות התכנון הפיננסי. המומחיות שלנו טמונה ביכולת שלנו לספק יחס אישי ואמפתי המותאם לצרכייך.

אנו מבינים כי אלו יכולים להיות מצבים טעונים רגשית, ואנו ניגשים לכל אחד ברגישות, בכבוד ובמקצועיות. שירותי התכנון הפיננסי שלנו נועדו לתת לך שקט נפשי וביטחון בעתיד הפיננסי שלך באמצעות קבלת החלטות מושכלת בכל הצמתים החשובות.

 

לתיאום פגישת הכרות
ללא התחייבות

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

בכל שירות בתחום הפנסיוני כאמור באתר זה, יינתן על ידי גרופ מדנס קפיטל סוכנות לביטוח פנסיוני (2013)
בע"מ ח.פ. 
514990241, שהינה מורשית בענף הפנסיוני, ו/או בעלי רישיון סוכן פנסיוני מטעמה

תפריט נגישות