תכנון פיננסי אסטרטגי להעברה בין דורית ועזבון

תכנית לניהול הנכסים במקרה של פטירה

פטירתו של אדם אהוב הוא אירוע מאתגר שיכול להיות סוחט רגשית וכלכלית. לכן בנייתה של תוכנית לניהול הנכסים במקרה של פטירה הינה חיונית. בניית תכנית נכונה יכולה לסייע לשארים שנותרו בשעת המשבר שנוצרה. 

ישנן הרבה שאלות חשובות בכל הנוגע לניהול נכסים המתעוררות לאחר אירוע פטירה.

  • רצוי לדעת היכן נשמרו הכספים של המנוח וכיצד לגשת אליהם.
  • חשוב לקבוע מי היורשים והמוטבים ולהבין את ההבדל בין השניים (בעוד היורשים נקבעים בדרך כלל בחוק, המוטבים נקראים בצוואה או במסמך משפטי אחר).

קיימות מספר אפשרויות זמינות להעברת הכספים ליורשים/מוטבים:

  • מימוש הכספים באמצעות פדיון ומשיכה לחשבונות הבנק של היורשים והמוטבים.
  • העברת בעלות על שמות המוטבים והיורשים של הנכסים הקיימים, מבלי לבצע משיכות ופדיונות.

חשוב להבין את השלכות המס של כל אפשרות ובהתאמה לסלול את הדרך האופטימלית מבחינת עלויות המס.

לסיכום, תכנון פרישה וניהול הנכסים שלכם לאחר אירוע פטירה מצריך שיקול דעת ותכנון אסטרטגי מדויק. 

אנשי המקצוע של מדנס קפיטל יבנו עבורכם תוכנית מקצועית ומדויקת, העונה על הצרכים שלכם, שתציג בפניכם מספר אפשרויות באמצעותן תוכל לשמר רמת חיים נוחה, שתשאיר מורשת כלכלית ליקיריכם.

העברה בין דורית

העברה בין דורית ממלאת תפקיד חשוב גם בהעברת נכסים פיננסיים ונדל"ן מדור לדור. העברה מסוג זה כרוכה בהעברת עושר מההורים או הסבים והסבתות לילדיהם ולנכדיהם, דבר שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על ביטחונם הכלכלי ורווחתם.

אחד היתרונות העיקריים של העברה בין-דורית של נכסים פיננסיים ונדל"ן הוא שהיא יכולה לעזור ליצור תחושת יציבות וביטחון לדורות הבאים. על ידי העברת נכסים כגון ,קופות גמל,פוליסות ביטוחי מנהלים, תיקי השקעות,מזומנים ופקדונות  ונכסי נדלן, הורים וסבים יכולים לעזור להבטיח שלצאצאיהם יהיה בסיס כלכלי איתן שניתן לבנות עליו את חייהם.

יתרה מכך, העברה בין דורית של נכסים יכולה גם לסייע בטיפול בבעיות של אי שוויון בעושר. על ידי העברת נכסים לדורות הצעירים יותר.

יתר על כן, העברה בין-דורית של נכסים יכולה גם לסייע להבטיח שהמורשת המשפחתית נשמרת לאורך זמן. לדוגמה, עסק בבעלות משפחתית או נכס נדל"ן שנמצא במשפחה במשך דורות יכול לעבור לדורות הבאים, ולאפשר להם להמשיך את מורשת המשפחה ולהתבסס על הישגיה.

עם זאת, ישנם גם חסרונות פוטנציאליים להעברה בין-דורית של נכסים פיננסיים ונדל"ן. בעיה אחת היא שזה יכול להנציח אי-שוויון בעושר בין בני המשפחה השונים, בנוסף, אם העברת הנכסים אינה מתוכננת כראוי, היא עלולה להוביל למחלוקות וסכסוכים בין בני משפחה!!!

לסיכום, להעברה בין-דורית של נכסים פיננסיים ונדל"ן יכולה להיות השפעה משמעותית על הביטחון הפיננסי ורווחתם של הדורות הבאים. אמנם יש לה פוטנציאל לטפל בבעיות של אי שוויון בעושר ולשמור על מורשת משפחתית, אבל חשוב לוודא שההעברה מתוכננת ומבוצעת בצורה אחראית ושוויונית.

 

לתיאום פגישת הכרות
ללא התחייבות

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

בכל שירות בתחום הפנסיוני כאמור באתר זה, יינתן על ידי גרופ מדנס קפיטל סוכנות לביטוח פנסיוני (2013)
בע"מ ח.פ. 
514990241, שהינה מורשית בענף הפנסיוני, ו/או בעלי רישיון סוכן פנסיוני מטעמה

תפריט נגישות